- Négy batsányis diákunk egy Scratch projekttel országos szervezésű csapatversenyen indultak Szegeden.
- Ketten egyéni Python programozói versenyen vettek részt Budapesten.
- Közel hetven tanuló végzett számítógéppel támogatott hőtani méréseket a szenzoros mérési adatgyűjtés módszerével.
- Több mint 20 fős nemzetközi csoportnak mutattuk be a közelmúlt robotversenyeit és néhány újabb automatizálási eszközt.
- A technika órák mellett és a délutánonként működő a robotszakköreink a batsányis és a város érdeklődő diákjai számára nyitottak.
- Két 15-15 fős dán-észt-horváth-magyar-török összetételű diákcsoporttal robotoztunk.
- Elindult a digitális homokozó próbaüzeme is.
A GeoGirls csapat a Scratch online fejlesztőeszközt felhasználva az „Az emberi tevékenység és környezetszennyezés miatt veszélybe került növény- és állatfajok megmentéséhez kapcsolódó témakörben” a faültetéshez kapcsolódó ötlettel indult az Epam eKids Hackathon-on. Projektjükkel az egész napos versenyen 13 csapat közül a 2. helyezést érték el. A versenyről részletesen beszámoltunk a honlapunkon.
A számítógépes mérési adatgyűjtés módszerével a fizikához kapcsolódó méréseket valósítottunk meg A batsányisok közül a 10. a osztály biológia-kémia tagozatosai a tanítási órán végeztek hőtani szenzoros méréseket.
Két vendégiskola, a Csongrádi Piroskavárosi Általános iskola és a Szentesi Szent Erzsébet Katolikus Általános Iskola közel hatvan 7-8. osztályos diákja szintén ezzel a XXI. századi technológiával ismerkedett, miközben termikus kölcsönhatás és a víz fagyását vizsgálták hőmérsékletmérő szenzorral.
Szintén ezen a héten rendezték a Budapesti Eötvös Loránd Tudományegyetem Informatika Karán az Országos Logo Programozási verseny döntőjét, amelyre két diákunk is készült és ért el dicséretre méltó eredményt, beszámoló olvasható a versenyről a honlapunkon. Időközben az eredményhirdetés is megtörtént.
A SES Erasmus+ projekt keretében iskolánkba látogató dán, észt, horvát és török diákok számára robotika bemutatót tartottunk. Korábbi FLL versenyeken eredményes felsőbb éves batsányisok számoltak be a korábbi évek versenyélményeiről, de fiatalabb diákok is vállalkoztak arra, hogy egy-egy általuk jól ismert eszközt angol nyelven ismertetnek diáktársaik számára, néhány eszköz tanári bemutatására is sor került.
Az ötödikesek órán és szakkörön is robotoznak. Házi verseny keretében választottuk ki, hogy ki képviselje iskolánkat a Kecskeméti Robotprogramozó Országos Csapatversenyen.
A nemzetközi csoport tanulóit a páros kortárs segítő módszerrel vezettük be az mBot robot programozásának rejtelmeibe: egy magyar és egy külföldi diák dolgozott azon, hogy együttműködve, a grafikus kódolás segítségével irányítása alá vonja az mBot robotot.
A digitális homokozó próbaüzeme is elindult. Ez a házilag megépített berendezés a terepasztalon kialakított homokkupacra vetíti az éppen összeállított domborzati formáknak megfelelő szintvonalakat.
- A teljes képgaléria itt itt elérhető.
- Általános információk: a Digitális Témahét honlapján.