„Az előttünk álló lehetőségek közül akár a legrosszabb is bekövetkezhet, de ez nem szabad, hogy befolyásolja az utunkat, ahol megannyi jó is várhat ránk.” /Erőss Zsolt – erdélyi születésű magyar hegymászó/

Október hónap az optimizmus jegyében telt iskolánkban is, amely témát kreatív és interaktív módon dolgoztuk fel többféle korosztállyal. Az alábbiakban a szaktanári/osztályfőnöki beszámolókat olvashatjuk a megvalósult boldogságórákról, iskolai tevékenységekről:

A 6/F osztály (Of.: Hajdúné Tyukász Zsuzsanna) így dolgozta fel a hónap témáját:
A szótár szerint az optimizmus jelentése derült, bizakodó életfelfogás, szemlélet, az emberiség haladásába vetett törhetetlen hit; derűlátás. Az osztály esetében a fenti jellemzőek minden nap igazak. Az osztállyal osztályfőnöki órán beszélgettünk az optimista életfilozófiáról, a pozitív megerősítésről, hiszen mindenki jó valamiben. A mindennapi apróságok adta örömökre is koncentráltunk. Az Erasmus Napok keretében egy héten keresztül zenéltünk a folyosón, napról napra oldódtak a gyerekek és még táncos produkciók is születtek a szünetek alatt. A hónap legfontosabb eseménye a családi napunk volt. A szülőkkel, kis-, és nagytestvérekkel együtt töltöttünk egy délutánt és estét. Az apukák vidáman főzték a bográcsos vacsorát, az anyukák süteményekkel és meleg teával készültek. Az osztály diákjai testvéreikkel számháborúztak, fociztak és kincseket kerestek a sötétedő udvaron. Tartalmas és vidám beszélgetésekkel tarkított este volt. Ezt a hagyományt tavasszal folytatjuk, hiszen olyan jó együtt lenni.
A 8/F és 11/F osztály diákjai (Of.: Huszák Béla és Rideg-Fekete Márta), csatlakozva az Aktív iskola pályázathoz is, az iskolai környezetet tette szebbé, így optimista, motiváló idézetek kerültek kihelyezésre a lépcsőkre, falakra. Ez a fajta megújulás sokat jelent a mindennapokban, hiszen a kikerült idézetek mind olyan üzenettel bírnak, amelyeket fontos tudatosítani magunkban és ezek a gondolatok mentálisan is erősítik mind a diákokat mind a felnőtteket az iskolai környezetben. Bízunk benne, hogy az iskolai dolgozók és diákok is hasznosítani fogják ezeket a gondolatokat a mindennapi kihívások közepette! 
Német és angol nyelvet tanuló gimnáziumi csoportjaink a következő tevékenységekkel tanultak az optimizmus fontosságáról:
1) Bíró Edit tanárnő csoportja: 11/A, német nyelv
Október 10-én tartottuk az osztályban a második Boldogságóránkat. Mivel ezen a csütörtökön nyílt napot rendeztünk a gimnáziumunkban, ez jó alkalom volt arra, hogy a bemutassuk a programot a leendő diákjainknak is. Az óra első néhány percében röviden elmeséltem az órát meglátogató hetedikes és nyolcadikos diákoknak, mit is jelent az, hogy Örökös Boldog Iskola vagyunk. Egy előzetes feladattal kezdtük az órát: a csoport tagjai beszámoltak arról, mit olvastak a neten a bohócdoktorokról, a nevetésterápiáról és a nevetőjógáról. Mivel október hónap témája az optimizmus, ezért digitális szófelhőt készítettünk a WordArt program segítségével az optimizmussal kapcsolatos szavakból. Ezután gyakorlatban is kipróbáltuk az optimizmus gyakorlását: a diákok szituációs játékokat játszottak német nyelven, ahol negatív mondatokra, kellemetlen helyzetekre kellett pozitív, optimista válaszokat adniuk. A legjobb, legkreatívabb, legoptimistább reakciókat összegyűjtöttük és az óra végén megbeszéltük.
Remélem, az órán tanult pozitív hozzáállást a diákok a mindennapi életben is alkalmazni fogják. 
2) Kovácsné Baranyi Margit tanárnő csoportja: 11/A, német nyelv
Gondolkodj pozitívan! Denk positiv! Az órát ismét játékosan kezdtük, egy betűrejtvény segítségével kellett kitalálniuk a hónap témáját (Optimismus), majd a témához kapcsolódó egyik legfontosabb kifejezést (pozitívan gondolkodni – positiv denken). Ezután ráhangolódásként közösen felolvastunk, és lefordítottunk két idézetet a pozitív gondolkodásról. Az óra további részében a tanulók páros munkában dolgoztak. Először pozitív, illetve optimista szavakat gyűjtöttek, majd három mondatot kellett pozitívan befejezniük (Pl.: Egész nap esik az eső, ezért…). Nagyon ötletes megoldások születtek. Az órát egy kreatív feladattal zártuk, optimista pólót kellett tervezniük, amelyre természetesen egy jótanács is felkerült. Az elkészült pólókat kis csipeszek segítségével felakasztották a táblára rögzített „ruhaszárító kötélre”.
Az óra ismét jó hangulatban telt, a diákoknak a kreatív feladat tetszett a legjobban.
3) Rideg-Fekete Márta tanárnő csoportja: 11/A – 11/F, angol nyelv, emelt fakultáció
Az órát egy bemelegítő feladattal kezdtük, amely során a táblán olvasott, az optimista gondolkodáshoz kapcsolódó állításokról kellett a diákoknak eldönteniük, hogy igazak vagy hamisak. A feladat megoldásait meg is beszéltük angolul, illetve szaktanárként is említettem a diákoknak olyan plusz gondolatokat, amelyek alátámasztották az adott állítás igazságát vagy hamisságát. Ezután megnéztük az úgynevezett Awerness Test (Figyelemteszt) című rövid videót angol nyelven, amely segítségével értelmeztük és hangsúlyoztuk annak fontosságát, hogy a figyelmünk tudatos irányításával olyan (pozitív) élethelyzeteket és eseményeket is megtapasztalhatunk, amelyekről egyébként tudomást sem veszünk általában a hétköznapi életünkben, vagy éppen természetesnek vesszük ezeket. Az óra második felében pedig az emelt szintű érettségi szóbeli vizsgájára is készültünk, hiszen a fakultáció elsődleges célja ez, így a szóbeli vizsgán előforduló típusfeladatokkal is megismerkedünk az év során, ennek megfelelően ezen a tanórán az érvelést gyakoroltuk. A tanulók párokat alkotva vitatkoztak, érveket és ellenérveket gyűjtöttek egy-egy általam megadott – az optimista szemlélethez kapcsolódó – állításhoz. Ez az interaktív feladat valóban érdekesnek bizonyult és számos különleges indoklást hallhattam diákjaimtól. Zárásképpen motiváló idézetes könyvjelzőket kaptak a tanulók tőlem, amit kiszínezhettek, így egy kicsit a kikapcsolódásnak is teret adtunk, ami szintén jó példa volt a figyelmünk tudatos irányítására, az egyéni érzéseink, ízlésvilágunk kifejezésére. 
 
A hónap folyamán arra is volt lehetőségünk, hogy Budapesten személyesen is átvegyük azt az intézményi elismerő oklevelet, amely alapján a 2024/2025-ös tanévben is jogosult iskolánk az Örökös Boldog Iskola titulus viselésére, így a tavalyi, egész éves munkánkat díjazták ismét a szervezők. Egyúttal ebben az évben is tovább képviselhetem az intézményi programot koordinátorként, Pedagógus Nagykövetként is, amely felkérés és szakmai munka – reményeim szerint – a jövőben is segíti azt, hogy iskolánkban egyre több olyan tanuló és pedagógus kolléga legyen, akik tudatosan tesznek azért, hogy mentálisan, lelkileg is jól legyenek, megtalálják azokat a lehetőségeket, tevékenységeket, amelyek segítségével boldogabban, vidámabban, kiegyensúlyozottabban és lelkesebben tudják az életcéljaikat, feladataikat megvalósítani. 
 
A szaktanári/osztályfőnöki beszámolók alapján írta:
Rideg-Fekete Márta, angol-ének-zene szaktanár, 
osztályfőnök, Pedagógus Nagykövet