Szakmai munkaközösség megnevezése, vezető neve, tagjai rövid leírás:
tagok: Abonyiné Kiss Ágnes, Blázsik Ibolya Tünde, Cseri Gábor, Giliczéné László-Kókai Mária, Gilicze Tamás, Hekkelné Zsiros Ildikó, Kecskés Anita, Kovács Péter, Leirer Tibor, Szabó László Attila.
Fő tevékenység az érettségire való felkészítés, versenyeztetés, valamint a robotika és a programozás megszerettetése a diákokkal.
A munkaközösség vezetője: Dr. Széll Gábor, tagjai: Forgóné Hajdu Erika, Harmat Árpád, H. Szabó Réka, Lovas Laura, Posta István, Postáné Pető Györgyi;
Tantárgyak: történelem, magyar, latin;
A munkaközösség tagjainak célja a tanulók érdeklődésének felkeltése és motiválása a történelem, a nemzeti és az európai értékek, a hagyományápolás, az irodalom, az olvasás, az anyanyelv szeretete, a klasszikus műveltség, a szakmai tárgyak, a pénzügyi kultúra, a természet és a társadalom tisztelete iránt.
Legfontosabb feladataink a tehetséggondozás, felzárkóztatás, érettségire, versenyekre való felkészítés és minél több diák eljuttatása a nyelvvizsgák megszerzéséhez megfelelő tudásszintre.
A munkaközösség vezetője: Borda Zsolt Ervin, tagjai: Almási Mariann, Huszák Béla, Kátai Judit, Papp Zoltán, Rideg-Fekete Márta, Stéhlikné Szalkai Mária;
A munkaközösségünk három fő tantárgyat ölel fel: testnevelés, rajz és ének-zene.
Testnevelés
Célunk, hogy a tanulókat a fizikai cselekvőképességük szintjének emelése révén tegyük alkalmassá a tanórán, a munkában és a rendkívüli körülmények között adódó feladatok megoldására. Ismerjék fel a tanulók, hogy a társadalmi-gazdasági élet különböző területein azok tudnak helytállni, akik szellemi-érzelmi és fizikai szinten folyamatosan meg tudnak újulni, harmóniában élnek a külvilággal és önmagukkal. Egészséges életrend, életritmus megteremtése. Váljon a szabadidő eltöltésének, egészségünk megőrzésének, eszközévé a rendszeres testmozgás. A testnevelés és a sportolás sajátos eszközeivel hozzájárulhat ahhoz, hogy a tanulók életigenlő, az egészséget saját értékrendjében kiemelt helyen kezelő személyiséggé váljanak. Ennek a célnak a megvalósításához nagy segítség a mindennapos testnevelés bevezetése.
Aktuális információk a következő honlapon találhatók: http://testneveles.bjg.hu/
Rajz
A vizuális kultúra célja hozzásegíteni a tanulókat a sajátos képi közlések, vizuális művészeti alkotások mélyebb átéléséhez, értelmezéséhez. Célja továbbá azoknak a képességeknek, készségeknek a fejlesztése, ismereteknek az átadása, amelyek a vizuális kommunikáció magasabb szintű műveléséhez, a látható világ használatához, alakításához, a kreativitás fejlesztéséhez szükségesek.
Ének
Az iskolai zenei nevelés fontos szerepet vállal a gyermek érzelmi, értelmi és jellemnevelésében. A zene örömet ad, lelkesít és megnyugtat. A gazdag érzelmi hatás a beleélés-átélés és a közvetlen cselekvés által színesíti a fantáziát, formálja az ízlést, és fogékonnyá teszi a gyermeket más emberek, közösségek és kultúrák befogadására.
Célunk a gyakorlatközpontú, élményorientált órák megvalósítása és egyúttal a holisztikus – egész személyiséget, testet, lelket fejlesztő irányelveket tartjuk szem előtt az órákon.
Törekszünk arra, hogy a hagyományos értékeket a 21. század elvárásaival ötvözzük. Igyekszünk figyelembe venni a modern kor jellemzőit, elvárásait – pl. IKT eszközök használata is a tanórákon – és ezek alkalmazását tudatosan beépítjük egy-egy tanórába, így motiváljuk diákjainkat a délelőtti órákon és az azokon kívüli aktív részvételre, ismeretszerzésre.
A MÉRÉS – ÉRTÉKELÉS – FEJLESZTÉS munkaközösség | ||
Funkció | A funkció leírása | A funkciót végző tagok |
belső értékelés | · Az intézményben folyó belső értékelés, kiemelve az önértékelési (pedagógus, vezetői, intézményi) folyamatok elvégzése
· Az Önértékelési program és „Az intézmény éves belső önértékelési terve” c. dokumentum készítése |
a belső értékelési csoport
állandó tagjai: Bíró Edit munkaközösség-vezető Dr. Széll Gábor szakmai tanácsadó humán (magyar, történelem) munkaközösség vezetője Duka Enikő |
mérés-értékelés | · A pedagógiai munkára vonatkozó mérés-értékelés jellegű feladatok elvégzése kiemelve a kompetenciafelmérést és az ahhoz kapcsolódó, illetve azt követő fejlesztő tevékenységeket
· Tanulói, szülői és pedagógus kérdőívek előkészítése, a kérdőívezés lefolytatása, kérdőívek kiértékelése |
a belső értékelési csoport állandó tagjai (fentebb)
és a mk. alkalmi tagjai: Hajdúné Tyukász Zsuzsanna intézményvezető-helyettes Blázsik Ibolya Tünde matematika-informatika-technika munkaközösség vezetője Szabó László Attila biológia-kémia-földrajz-fizika munkaközösség vezetője Borda Zsolt Ervin sport és művészetek munkaközösség vezetője Leirerné Katona Ágnes idegen nyelvi munkaközösség vezetője Postáné Pető Györgyi alumni (iskola 100 éves) csoport vezetője |