A Szent Imre Gimnáziumban megalapozott reál tárgyak iránti érdeklődés a Batsányit is áthatotta. Híres orvosok, mérnökök kerültek ki a gimnázium falai közül. A tanári gárda is legendás volt: Szucsán András a fizika oktatásában, népszerűsítésében vállalt óriási szerepet, Szurgent János Szabó Katalin tanárnővel karöltve a matematika tanításában mutatott irányt. Szabó tanárnő ráadásul elsők között csatlakozott az informatika világának megismeréséhez és megismertetéséhez. Szurgent Jánosné (Izuka néni) a biológia, kémia világában igazította el az érdeklődőket.
Eszközök híján a szemléltetés sokszor egyénileg készített dolgokat jelentett, ahogyan Szucsán tanár úr is tette azt: „Látogatásaim alkalmával tapasztaltam, hogy a szaktanárok milyen nehezen boldogulnak a rezgések, és hullámmozgás tanításával. Ezért próbálkoztam szakkörös diákjaimmal olyan eszközöket házilag készíteni, amelyek bármelyik iskolatípusban könnyen használhatók, megoldhatóvá teszik a szemléltetést, és anyagilag alig terhelik az iskolát. Az 1980-as évek elején két elfogadott újításom felhasználásával már működtettük ezeket az eszközöket. Továbbképzéseken bemutattam, ismertetve az elkészítésüket, és a velük végezhető kísérleteket. Több tanulmány született ezekből a munkákból, aminek néhány részlete, leírásokban, illetve képekben láthatók. […] amikor mi ezekkel foglalkoztunk, még nem volt semmilyen segédeszköz. Ma már kapható vízhullámosító vetítővel és beépített stroboszkóppal, többszázezer forintos áron, de csak részmegoldást ad. A transzverzális és longitudinális hullámok vizsgálatát csak a rezgésforrások átalakításával lehet megoldani.”A módszerek is a mai oktatás irányába mutatnak: gondolkodtatni a diákot.