Iskolánkban március 20-án, szerdán ünnepeltük meg először a boldogság világnapját, amely jeles napot 2012 óta tartjuk számon világszerte, és érdekességképpen elmondhatjuk, hogy Bhutánból ered. Boldogságórás Pedagógus Nagykövetként szerettem volna egy különlegesebb napra is felhívni a batsányis diákok és felnőttek figyelmét, ezért ezt a napot – kollégáim segítségével – úgy szerveztük meg, hogy bárki tudjon csatlakozni a nap eseményeihez és legyenek olyan interaktív tevékenységek a nap folyamán, amelyek fókuszában a testi-lelki-mentális jólléthez kapcsolódó tevékenységek állnak.
A nappal kapcsolatban előzetes feladatokkal is készültünk, amelyek közül kollégák és diákok is választhattak:
- Előzetesen gyakoroltunk egy közös dalt: Bobby McFerrin: Don’t Worry, Be Happy! című dalát, amelyet szerdán az 5. szünetben iskolánk aulájában el is énekeltünk.
- A napot megelőző két hétben összegyűjtöttük (egy Forms kérdőív segítségével) a kedvenc dalainkat, amelyeket a szünetekben játszottunk le.
- A nap folyamán papír szívecskékre lehetett üzeneteket írni egymásnak és oda adni az üzeneteket azoknak, akiknek szerettük volna megköszönni a támogatását, segítségét, azt, hogy boldogabbá teszik az életünket.
- Az aulában és tanáriban kirakott boldogság/hálafákra üzeneteket, gondolatokat írhattak a diákok és kollégák is, arra fókuszálva, hogy milyen apró örömök, tevékenységek vannak a mindennapjainkban.
- A szaktanárok, osztályfőnökök – egyéni ötleteik alapján – is tarthattak boldogságórát a nap folyamán, így például németórákon és még a délutáni spanyol szakkörön is csatlakozott a lelkes diákság Bíró Edit tanárnőhöz, ahol különleges versek, alkotások születtek.
- A héten a nap témájához kapcsolódóan egy wordwall kvíz kitöltésére is volt lehetőség az osztályoknak https://wordwall.net/hu/resource/69095419), hogy egy kicsit többet tudjunk meg a boldogságnap szakmai hátteréről, ezen információkat a paravánokon is olvashatják az érdeklődők.
- Énekórákon kreatív zenei feladatokkal igyekeztem vidám perceket szerezni a diákoknak, így hangrudakkal is dolgoztunk az adott óra témájához kapcsolódóan.
- A diáknapot előrevetítve, osztálytermeket is volt lehetőség díszíteni a boldogság témához kapcsolódóan, erre is vállalkozott néhány osztály.
- Boldogságórás pedagógusként a kollégáknak és technikai dolgozóknak nyomtattam idézeteket és kézzel készítettem meglepetés borítékokat, így mindenki olyan idézetet választhatott saját magának, amely a leginkább megszólította a nap témáját illetően.
- Iskolánk aulájában boldogságparavánokat állítottunk fel, amelyeken diákjaink, valamint Stéhlikné Szalkai Marika, rajz szakos kolléganő munkái láthatóak.
Ebben az évben iskolánkban először került megrendezésre a boldogság világnapja, így reméljük, hogy sikerült felhívni az érdeklődők figyelmét arra, hogy a jó dolgokra is érdemes figyelnünk, tudatosan keresni azokat az örömteli pillanatokat, amelyek életünk részei, hiszen sokszor természetesnek vesszük a lélekemelő és boldog eseményeket, lehetőségeket (vagy éppen észre sem vesszük ezeket), amelyek valójában fontosak ahhoz, hogy kicsit vidámabban, megelégedettebben tudjuk megélni a hétköznapokat a sok feladataink, kihívásaink közepette.
A nappal kapcsolatban köszönjük szépen mindenki részvételét, a boldogságórás osztályfőnökök, Hajdúné Tyukász Zsuzsanna, Huszák Béla szervező munkáját, Stéhlikné Szalkai Mária szakmai munkáját, valamint Molnár Attila és Kaszás Tamás segítségét a közös dal technikai megvalósítását illetően!
A nap üzeneteként érdemes szem előtt tartanunk, hogy hivatalosan csak egy nap a boldogság napja világszerte, mégis minden napban lehetnek boldog, örömteli pillanataink, csak meg kell látnunk ezeket!
Írta: Rideg-Fekete Márta, boldogságórás pedagógus