Korcsoportjának élmezőnyében, az országos 10. helyen végzett Szűcs Máté, 12. helyezett lett Szatmári Bálint, mindketten a 6.f osztály tanulói.
A verseny harmadik, egyben döntő fordulóját április 8-án rendezték a Budapesti Eötvös Loránd Tudományegyetem Informatika Karának épületében. A három órás megmérettetésen több konstruáló, szintetizáló jellegű feladat várt a versenyzőkre: a megoldást meg kellett tervezniük, a programokat a választott fejlesztő környezetben megírni és a tesztelés során tökéletesíteni. Az országos fordulóban maximálisan 150 pontot gyűjthettek a diákok, ami kiegészült a regionális pontszám negyedével, így alakult ki az eredménylista. A versenyen a batsányis 5-6. osztályosok a Snap! fejlesztőkörnyezetben (feladatlap), a középiskolások Python nyelven (feladatlap) kódoltak.
Az Országos Grafikus programozási Versenyen a 2. korcsoportban (5-6. osztályban), 329 induló közül – döntő, országos teljes eredménylista
- Szűcs Máté (6.f osztály) megyei 1., országos 10. helyezett
- Szatmári Bálint (6.f osztály) megyei 2., országos 12. helyezett
- Kis Botond (6.f osztály) megyei 5., országos 40. helyezett
- Simon Zsolt(6.f osztály) megyei 6., országos 46. helyezett
- László Zalán (6.f osztály) megyei 7., országos 51.helyezett
- Vajda Laura (5.f osztály) megyei 7., országos 51.helyezett
Az Országos Grafikus Programozási Verseny a 4. korcsoportban (9-12. osztályban), 188 induló közül – döntő, országos eredménylista
- Pigniczki Péter (10. osztály) megyei 8. hely, országos 27. helyezett
- Bárkai Flóra Fáni (11. osztály) megyei 16. hely, országos 52. helyezett
A verseny második fordulóját sikerrel teljesített további batsányis diákok: Gyovai Balázs (6.f), Hajdú Gergő Csaba (5.f), Horváth – Varga Péter (5.f), Kozák Vince (5.f), Sarusi-Kis Vince (5.f), Simon Adél (5.f), Suti Simon (10.f), Ötvös Bence(5.f), Zágonyi Emma (5.f), Tóth József Maximilian (7.f), Török Boglárka (8.f); idén mind a résztvevők, mind a döntőbe jutott diákok száma kiemelkedő az előző évekhez képest.
Gratulálunk minden résztvevőnek!
A diákok a versenyre digitális kultúra órán, programozás szakkörön, néhányan otthon is gyakoroltak, felkészülésüket segítette: Giliczéné László Kókai Mária tanárnő.
A verseny szervezője (1997 óta) a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Tehetséggondozási Szakosztálya. A csongrádi gimnázium diákjait a kezdetektől fogva biztatom, hogy kapcsolódjanak ehhez a versenysorozathoz, mert a programozás, kódolás iránt érdeklődőknek jó fejlődési lehetőséget és országos, sőt ma már határon túli kortársaik körében történő megmérettetést biztosít. Korosztályi kategóriánként előre haladva összetettebbé válnak a feladatsorok, így a teknőcgeometriai problémák programozással történő megoldásának kisgyermekkortól kezdve több éven keresztül intenzív gondolkodásfejlesztő hatása van. A teknőcgrafika előnye, hogy vizuális futási eredményt várunk. Az egyszerűbb ábrákat sor és területminták, szimmetrikus alakzatok, rekurzív formák, fraktálok, majd bemenő adatokkal vezérelhető rajzok követik. A komplex problémákat fel kell bontani kisebb részekre, a mintázatokat észre kell venni, megfogalmazni az általánosításokat, kiemelni a fontos elemeket, és a megoldási ötletet lépésről-lépésre logikai algoritmusokkal leírni. Végül a választott fejlesztőkörnyezetben a kigondolt tervet helyesen működő kóddal megvalósítani majd tesztelni és a ‘látottak’ alapján tökéletesíteni kell.
Előző évek feladatsorai, eredménylistái