Az Oktatási Hivatal előírása alapján iskolánk 6. és 8. évfolyamos tanulói angol nyelvi mérésen vesznek részt minden év májusában. A mérés az egész országban azonos időpontban, azonos körülmények között, azonos feladatokkal zajlik.
Az idegen nyelvi mérés célja a használható nyelvtudás mérése. Ezért a mérés feladatainak középpontjában nem a nyelvi forma, hanem a nyelvi jelentés áll; a feladatok a valós nyelvhasználathoz hasonló helyzetek elé állítják a diákokat. A feladatsorokban felhasznált szövegek autentikus, autentikushoz közeli vagy autentikus forrásból adaptált szövegek.
A feladatok témakörei figyelembe veszik az életkori sajátosságokat, igazodnak a korosztály ismereteihez, érdeklődési köréhez. 6. évfolyamon a mérés az A1 szintnek, 8. évfolyamon a mérés A2 szintnek felel meg.
Az idegen nyelvi mérés tesztfüzetei két részből állnak: olvasott szöveg és hallott szöveg értését mérő feladatokból. A diákok teljesítményének értékelése a két mért képességből együttesen történik; ahhoz, hogy a megfelelő szintet teljesítsék minimum 60%-ot kell elérniük. (https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/meresek/idegen_nyelvi_meres/)
A 2020/2021- tanévben az alábbi, kiemelkedő teljesítmények születtek a mérés során.
Idegen nyelvi kompetenciamérés 2021. május 19.
6.F osztály (szaktanárok: Rideg-Fekete Márta, Leirerné Katona Ágnes)
Osztályátlag: 85%
26 főből 26 fő írt.
Elérhető maximális pontszám: 30 pont
100%-90%=12 fő 89%-80%=9 fő 79%-70%= 2 fő 69%-60%= 2 fő 60% alatt=1 fő (50%)
Átlag pontszám: 25,5 pont
Maximális pontszámot ért el: 5 fő
8.F osztály (szaktanár: Leirerné Katona Ágnes)
Osztályátlag: 93%
19 fő írt a 22 főből.
Elérhető pontszám: 40 pont
100%-90%=13 fő 89%-80%=3 fő 79%-70%= 1 fő 69%-60%= 2 fő (67,5%)
Átlag pontszám: 37,15
Maximális pontszámot ért el: 2 fő
Gratulálunk a diákoknak a közösen elért szép eredményhez.