A boldogságóra pályázatunkhoz kapcsolódóan a május hónap a mozgástudatos életmód jegyében telt el iskolánkban, ahol szerencsére elmondhatjuk, hogy a batsányis diákok igazán szeretnek mozogni. Ez a tudatos életmód nem csak erre a hónapra vonatkozik, hanem az egész életünkre, így az osztályfőnöki és testnevelés órákon is szívesen dolgoztunk ezzel a témával.
Az 5.F osztályosok osztályfőnöki óra keretén beszélgettek az egészséges életmód fontosságáról. A tanulók többségében egyesületi szinten sportolnak, így a mindennapi életükhöz hozzátartozik a rendszeres testmozgás. Beszéltek a kiegyensúlyozott táplálkozás fontosságáról, a szervezet számára egészségtelen ételekről, illetve arról, mit tesznek annak érdekében, hogy meg tudják őrizni testi és lelki egészségüket. Említést tettek a káros szenvedélyekről, illetve azok egészségromboló hatásáról. Szabadban űzhető mozgásos játékokkal (számháború, tollaslabda, frízbi, lábtengó) töltöttek el egy napot a Körös-torokon. A gyerekek feladata volt ezen kívül, hogy összeállítsanak egy egészséges ételeket tartalmazó vasárnapi menüt.
A 7.F osztályos diákoknak az egyik osztályfőnöki órán híres sportolók képeit mutattam meg, akiket fel kellett ismerniük, majd arra kértem őket, hogy csapatokban dolgozva a linoit.com oldalon gyűjtsenek érdekességeket, képeket a kedvenc sportolójukról és igyekezzenek minél több olyan információt megosztani egymással, amelyek miatt felnéznek, példaképként tekintenek az adott személyre/csapatra. A csapatfeladatok mellett természetesen testnevelés órákon valósult meg igazán a gyakorlati feladatokkal a mozgás öröme. Így ebben a hónapban a diákok futottak szabadban, ugrálóköteleztek, talajtorna és szertorna feladatokat is csináltak. Május hónapban arra is sor került, hogy lementünk az iskolai játékterembe, ahol billiárdoztunk, asztaliteniszeztünk, így mindenki talált olyan sportot, ami igazán kedvére való volt. Az iskolai szünetekben sem feledkeztünk meg a mozgásról, így a lufik nagy sikert arattak a diákok körében.
A 9.F osztály mozgásöröme elsősorban testnevelésóráról való, a tanulók mozgással kapcsolatos további igényeiket délutáni edzéseket, szabadidős jellegű sétákon, közös kerékpározásokon elégítik ki. Testnevelés órán a szabadság érzése az, ami megalapozza a diákok boldogságát, hiszen amióta újra jelenléti oktatásban tanulnak, folytatódik a választási lehetőség, mely kapcsán több sportág közül is választhatnak az osztály tanulói is. Kedvelt sportágak jelenleg a röplabda, a labdarúgás, csocsó, billiárd, tollaslabda, asztalitenisz, de a teqball is felkeltette az érdeklődésüket.
Iskolánk diákjait jól ismerve, nagy örömmel tölt el, hogy sokan szeretnek sportolni, és ehhez minden lehetőséget megkapnak a jól felszerelt tornatermeinkben, az újonnan kialakított játékteremben. A mozgás öröme rendkívül fontos már fiatal korban is, és a boldogságórákkal kapcsolatban minden szakember azt hangsúlyozza, hogy a sportolás az egyik leghatékonyabb boldogságfokozó tevékenység, talán nem véletlenül! Reméljük, hogy a batsányis diákok továbbra is egészségtudatosan szervezik a mindennapjaikat és a jövőben is megmarad a sport iránti szeretetük.
Az osztályfőnökök beszámolói alapján írta:
Rideg-Fekete Márta, osztályfőnök, Boldog Iskola koordinátor