Iskolánk a 2024-2025-ös tanévre is elnyerte az Örökös Boldog Iskola címet, így ebben az évben már 5 csoportban, 5 pedagógussal és 130 diákkal folytatjuk azt az országos programot, amelynek fókuszában az érzelmi intelligencia fejlesztése áll 10 tematika alapján.
Ettől az évtől már angol és német nyelven is elindítottuk a pályázatot, így a magasabb évfolyamba járó diákok idegen nyelven is hasznosíthatják ismereteiket, ami újdonság iskolánkban.
Szeptember, a hála hónapja, arra is ösztönöz minket, hogy a jó dolgokra fókuszáljunk, hiszen a dolgos hétköznapokban hajlamosak vagyunk csak a sok tennivalót, feladatot látni, miközben az élet apró örömei, az igazán fontos pillanatok ugyanúgy jelen vannak életünkben. Az iskolakezdés első hónapjában minden csoport igyekezett kreatív formában gyakorolni a hála érzését, így a tanórákon interaktív feladatok során valósult meg az intézményi pályázat.
A legelső résztvevő boldogságórás csoporttal (11.f) meglepetésekkel készültünk az intézmény dolgozóinak és a szülőknek is, így origami szívecskéket hajtogattunk és egy kis boldogsághormonként csokoládét is adtunk köszönetképpen, hogy sikeresen és zökkenőmentesen indulhatott el a tanév. Ez sem természetes, hiszen nagyon sok pedagógus, és iskolai dolgozó (portás, informatikus, technikai dolgozó, karbantartó) összehangolt munkája szükséges az egész év során, hogy iskolánk a lehető legoptimálisabb módon működhessen. Ebben a hónapban szerettük volna azt hangsúlyozni a hála kifejezésével, hogy a szaktudás, az emberség, a segítőkészség, az odafigyelés mennyire fontos egy közoktatási intézményben és mennyire fontos az is, hogy kifejezzük az érzéseinket, a köszönetünket azoknak, akik igazán támaszaink a kihívásokkal teli hétköznapokban, azok a felnőttek, akik felelősségteljesen, rugalmasan kezelnek minden felmerülő problémát, nehéz helyzetet.
Az idegen nyelvet tanító kollégák az alábbi módon dolgozták fel a szeptember hónap témáját:
- Bíró Edit tanárnő csoportja így kapcsolódott be első alkalommal az iskolánkban már évek óta jól működő Boldogságóra programba:
Mivel szeptember a hála hónapja, a 11A németes csoportjával először arra a kérdésre kerestünk választ, mit is jelent a hála szó. Először egy német nyelvű szöveget egészítettünk ki megadott szavakkal. A szövegből megtudtuk, hogy nagyon fontos, hogy a mindennapi életünkben tudatosan keressük a pozitív pillanatokat, hiszen ez segít abban, hogy könnyebben megbirkózzunk a kihívásokkal, ráadásul a hála a mentális és testi egészségünkre is pozitív hatással van. Ezután mindenki keresett 3 dolgot, amiért ebben a pillanatban hálás lehet, majd 2-3 fős csoportokban a diákok plakátot készítettek azokról a dolgokról, személyekről, pillanatokról, amelyekért hálásak. A plakátokat feliratokkal és képkivágásokkal díszítették. A diákok nagyon lelkesen dolgoztak, úgy érzem, mindannyian pozitív élményekkel feltöltődve zártuk az első Boldogságóránkat.
- Kovácsné Baranyi Margit tanárnő így írt az első hónap élményeiről:
Iskolánk ebben a tanévben is elnyerte az Örökös Boldog Iskola címet. Német nyelvtanárként én is csatlakoztam ehhez a nagyszerű programhoz; és örömmel vállaltam, hogy a 11. évfolyamos tanulóimnak minden hónapban tartok egy boldogságórát. A diákok kíváncsian várták az első boldogságórájukat, hiszen még nem tudták, hogy mire számíthatnak. Az órát játékosan kezdtük, egy szórejtvény segítségével kellett kitalálniuk az óra témáját németül (Dankbarkeit). Szeptemberi óránk témája természetesen a hála gyakorlása volt. Németül felolvastuk, és megbeszéltük, hogy mennyire pozitívan hat az ember életére a hála gyakorlása. Az óra további részében pármunkában különböző kérdéseket válaszoltak meg a témával kapcsolatban; majd pedig megmutattam nekik, hogy milyen sokféleképpen lehet németül köszönetet mondani. Az órát egy kreatív feladattal zártuk: köszönőkártyát készítettek egy olyan személy számára, akinek valamiért hálásak. Az óra jó hangulatban telt, így remélem, hogy a következő boldogságórájukon is jól fogják magukat érezni.
- Angol szakos tanárként, a 11. évfolyamos emelt fakultációs csoportommal mi is összegyűjtöttük, hogy miért is lehetünk hálásak, illetve kézműveskedtünk is. Gipszből öntött, a diákok által kézzel rajzolt, kézzel díszített meglepetéseket készítettünk egy általunk választott személynek hálánk, köszönetünk jeléül.
A hála hónapjában köszönjük minden boldogságórás diáknak és pedagógusnak az aktív részvételt, a kreativitást a tanórákon! 🙂
A kollégák beszámolói alapján írta:
Rideg-Fekete Márta
angol-ének-zene szakos pedagógus, osztályfőnök
Örökös Boldog Iskola pályázati koordinátor